Welkom bij TechProducts
Techniek voor techneuten

Retour / garantie

Retour

Ben je  toch niet tevreden over je aankoop? Geen probleem. Bij Techproducts kun je een onbeschadigd artikel binnen 14 dagen terug sturen.

Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Neem altijd eerst contact met ons op alvorens een artikel te retourneren. Dit kan met het retourformulier
  • Let erop het formulier duidelijk en volledig in te vullen voor de snelste afhandeling.
  • Stuur het onbeschadigde artikel terug in de originele verpakking.
  • Frankeer de pakje of envelop voldoende en doe het bij een PostNL locatie op de bus.
  • Onze retourafdeling heeft 5 tot 10 werkdagen de tijd om je retour te verwerken. Zodra je retour verwerkt is, word je per e-mail geïnformeerd.
  • Het volledige bedrag, dat je voor het artikel betaald hebt

Garantie

Op ieder product zit standaard een wettelijke garantie.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Alle auto/technische/onderdelen vallen onder de standaard fabrieksgarantie van de fabrikant.
Deze garantie doet niets af van de wettelijke garantie.

Uw rechten als een product niet goed is

Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. U hebt met de Techproducts.nl namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat wij u een goed product moet leveren. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd kunnen gebruiken. Als u het tenminste op een normale manier gebruikt.
Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten. U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.

Wanneer is een product niet goed?

  • Als het niet compleet is.
  • Als het beschadigd is.
  • Als het kapot is, of het niet goed doet.

Wat zijn mijn rechten en plichten?

Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan werkt dit als volgt:
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Bij garantie wordt geen geld uitgekeerd. U krijgt of een ander product, of deze wordt gerepareerd. Tenzij reparatie of en een ander product leveren niet meer mogelijk is.

Soms is het handig om eerst een product opnieuw te bestellen. Zo bent u sneller op weg. Vervolgens kunt u het defecte product opsturen. Uiteraard wordt in die gevallen het laatste aankoopbedrag, als de garantie wordt toegewezen, volledig terugbetaald. Inclusief de verzendkosten.

Het recht op garantie vervalt indien:

  • Er sprake is van ondeugdelijke montage
  • Geen factuur, factuurnummer of betaaldatum aanwezig is.
  • Er sprake is van een externe oorzaak
  • Het product voor doeleinden is gebruikt waarvoor deze niet is bedoeld.

Aanmelden van een garantie

Om een garantie aanvraag in te dienen bij Techproducts vindt u hier contactformulier en er kan telefonische contact gezocht worden